Kullanıcı Verileri ve Ayarları

Sitedeki her kullanıcı için verileri ve ayarları desteklemek isteyebileceğiniz başka durumlar da mevcuttur. Örneğin, gelen postayı SpamAssassin (bkz. Spam Tarayıcıları) ile tarıyorsanız, spam eşikleri, kabul edilecek dil ve karakter kodlamaları ve Bayes eğitimi/verileri gibi ayarları kullanıcıya özel hale getirmeyi ve bu alıcılara gelen postaları bu ayarlara göre taramayı düşünebilirsiniz.

Bu sadece, SMTP sırasında gelen posta belli bir alıcı için teslim alınmadan önce sistem seviyesinde yapılabilir ve böyle bir işlem kişisel tercihlere çok iyi uyum sağlamaz. Tek bir iletinin çok sayıda alıcısı olabilir; ve Yönlendirilen Postalardaki durumun aksine, alıcıların tercihlerinin bir toplamı olarak ortak bir aklistenin kullanımı iyi bir seçenek olmaz. Kullanıcılarınızın anadillerinin farklı farklı olduğu bir senaryo mevcut olabilir.

Anlaşılacağı üzere, bu duruma uygun bir değişiklik yapılabilir. İşin püf noktası, gelen iletinin alıcılarının sayısını birle sınırlamaktır, böylece ileti kullanıcının ayarlarına ve verilerine uygun olarak analiz edilebilir.

Bunu yapmak için, ilk RCPT TO: komutunu aldıktan sonra diğer komutlara bir SMTP 451 (defer) yanıtı verilir. Eğer gönderici posta aktarımcısı işini bilen bir aktarımcı ise bu yanıtı nasıl yorumlayacağını bilir ve teslimatı daha sonra yineler. (Eğer bunu yapmazsa, büyük ihtimalle bu postanın göndericisi sizin kendisinden posta almak istemediklerinizden biridir.)

Açıkça bu durumu kurtarmaya çalışmaktan başka bir şey değildir. Çok sayıda alıcıya gönderilmiş postalar her alıcı için yarım saat veya daha uzun bir süre gecikir. Bilhassa postanın zamanında ulaşmasının önemli olduğu şirket ortamlarında, gerek şirket için de gerekse dışında postaların teslim alınıp alınmaması dolayısıyla işlerin zamanında yapılması ile ilgili tartışmalar görülmeye başlar. Bu gibi ortamlar sözkonusu olduğunda bu iyi bir çözüm değildir.

Özellikle tüzel girişimler ve çok büyük sitelerle ilgili diğer bir durum, gelen postanın teslimat için dahili makinelere yönlendirildiği durumdur. Bu durumda, posta alıcısında kullanıcıların hesapları bulunmaz. Ama hala veritabanı ya da LDAP sorguları gibi işlemlerle kullanıcıya özel verileri desteklemek mümkündür. Yine de, attığınız taş ürküttüğünüz kurbağaya değer mi, bu tartışılır.

Ama şu olur, küçük bir siteyseniz ve teslimatların gecikmesinden korkunuz yoksa, her kullanıcının kendi filtreleme koşullarına uygun filtreleme yapabilirsiniz.