"Çalışmıyor"

Programcının temel zeka seviyesine sahip olduğunu kabul edin: eğer program hiç çalışmıyor olsaydı muhtemelen bu durumun farkında olurlardı. Farkında olmadıklarına göre program onlar için çalışıyor olmalıdır. Bu yüzden ya onlardan farklı bir şey yapıyorsunuzdur ya da ortamınız onlarınkinden farklıdır. Onlara ihtiyaç duydukları bilgiyi ulaştırmak hata raporlamanın temel nedenidir. Fazla bilgi her zaman eksik bilgiden iyidir.

Bir çok program, özellikle özgür yazılım olanlar, bilinen hatalarını yayınlar. Eğer böyle bir liste bulabilmişseniz karşılaştığınız hatanın daha önceden bilinip bilinmediğini öğrenmek için onu okusanız iyi edersiniz. Eğer zaten bilinen bir hata ise onu tekrar rapor etmek muhtemelen iyi bir fikir olmayacaktır, ama eğer hata listesindekinden daha fazla bilgiye sahipseniz programcıya yine de ulaşmak isteyebilirsiniz. Daha önce sahip olmadıkları bir bilgiyi onlara ulaştırmanız hatanın daha çabuk düzeltilmesini sağlayabilir.

Bu belge ipuçları ile doludur ama hiç biri mutlak birer kural değildir. Her programcının hoşuna giden başka hata raporlama yöntemleri vardır. Eğer program ile birlikte gelen bir hata raporlama kılavuzu varsa onu okuyun. Kılavuzda yazanlar bu belge ile çelişkiler içeriyorsa bile onun dediklerini yapın!

Şayet bir hata raporlamadan sadece programı kullanmakla ilgili bir soru soracaksanız, sorunuzun cevabı için nereye baktığını belirtmelisiniz. ("4 ve 5.2 bölümlerini okudum ama bunun mümkün olduğuna dair bir bilgiye rastlamadım.") Bu, programcının kullanıcıların cevabı nerede bulmayı umduklarını bilmesine yardımcı olur, böylece programın belgelendirmesini daha kolay kullanılır yapabilirler.