Oyun Motorları

GLQuake

Linux'a acemi olanların ilk gideceği yer Jörgen'in gereksiz süslerden arınmış sade sitesidir. Burada konuyla ilgili belgeler, sorun giderme ip uçları ve aynı zamanda Linux için OpenGL Quake'in temel bir sürümünü içerir. Dürüst olmak gerekirse, Linux standartları açısından zorluk çıkarabilir, ancak aynı zamanda çoğu Quake kipini destekler ancak gama (aydınlık) desteği düzgün çalışmıyor.

http://mfcn.ilo.de/glxquake

Darkplaces

Darkplaces renkler, efektler ve ses için geniş görsel arttırımlar ve seçenekler içeren akıl almaz bir Quake motorudur. Tenebrae gibi bu motor da Doom3'ün ışıklandırma özelliklerini kullanır ve bu yüzden de GLQuake ve QuakeForge'dan daha güçlü bir makine gerektirir.

Bu motor aynı zamanda başka yollarla birbirine uyum sağlayamayan Nehahra ve Nexuiz gibi kipleri çalıştırabilir ve aynı zamanda resmi görev paketleri için geliştirilmiş desteklere sahiptir.

Havoc'un dosya arşivi bir miktar şaşırtıcı olabilir. Geniş "darkplacesengine" tar paketleri, ön derlenmiş ikilikleri ve ikinci bir tar paketinde de oyunun kaynak kodunu içerir. Kendi programınızı derlemek için ikinci tar paketini açmanız ve mümkün olabilecek hedeflerin (programların) bir listesini görmek için make yazmanız ve bir tanesi seçmeniz gerekecektir. Örneğin OpenGL makinasını ALSA ile birlikte kurmak için make cl-release, OSS ile birlikte kurmak için make cl-release DP_SOUND_API=OSS komutları uygulanmalıdır.

Lord Havoc'a bu muhteşem proje için sonsuz teşekkürler.

http://www.icculus.org/twilight/darkplaces

QuDos Quake Uyarlamaları

"Burada QuDos'u, yani popüler quake uyarlamaları için `linuxlaştırılmış` src+bin tar paketlerini (Nehahra için bjp de dahil) bulacaksınız."

Bu oyuncular için harika bir haber. İlk defa bu motorlar - DemonQuake, JoeQuake, NehQuake, Qrack ve Tremor da dahil - Linux'a uyarlandı. NehQuake runs Nehahra Darkplaces'dan daha hızlıdır, ve JoeQuake göz alıcı bir etkileyiciliğe sahiptir.

Tar paketleri; kaynak kodlarını, ikilikleri ve çoğu zaman oyun motoru için gereken veri dosyalarını içerir. Bu veri dosyalarını yüklemek için tar paketleri içinde basitçe isimlendirilmiş ("joequake" ya da "qrack" gibi) dizinleri bulun ve kendi quake dizininize kopyalayın. Eğer bu dizinler mevcut değilse, o zaman oyunun ana sayfasından indirmelisiniz.

Bazı makineler, ek bir ses kütüphanesi yüklemeyi gerektirir. Bunu yapmak için aşağıdaki komutları uygulayın:

su
cd /usr/lib
mv {bir dizin}/libfmod-3.74.1.so .
ln -s libfmod-3.74.1.so libfmod.so
ldconfig

ya da FMOD adresinden kütüphaneleri indirip kendiniz kurun.

http://qudos.quakedev.com/linux/quake1

QuakeForge

QF, Linux Quake projeleri içinde en ayrıntılı olanıdır. Görsel olarak güçlendirilmiş bir motora, sayısız tek oyuncuya ve QuakeWorld istemcilerle birlikte Quake C araçlarına sahiptir. Özelliklerinden bazıları: kontrollü bir menüleme sistemi, yeni bir "başlar yukarı ekranı" ve oyun içi yardım.

Her zamanki gibi projeyi kurmak için "configure && make && make install" yapmanız gerekiyor ama tek oyuncu için ikilik kurulumu aşağıdaki gibi yapabilirsiniz:

configure --with-static-plugins --without-tools --without-servers --with-clients=glx
zcat <ruamoko/cl_menu/menu.dat.gz >{somedir}/quake/id1/menu.dat

QuakeForge'un BSD Unices üzerinde kurulumuyla ilgili bilgileri FreeBSD bölümünde bulabilirsiniz.

QuakeForge takımına, böylesine büyük bir projeye imza attıkları ve diğer açık kaynak oyunlarına örnek oldukları için teşekkürler.

http://www.quakeforge.net

http://sourceforge.net/projects/quake/

TyrQuake

Bu proje Quake ve Quakeworld istemcilerini ve TyrLite gibi diğer araçları da barındıran oldukça büyük bir projedir. Tyrann'ın üstüne durduğu nokta, Windows ve Linux için, tüm özellikleri içeren ama minimalist bir motor yaratmaktır.

TyrQuake-0.47'i derlemek için öncelikle makefile'ı düzenlemeniz ve bir kaç seçenek seçmeniz gerekiyor. (Tek kullanıcılı istemci "NQ"). Nvidia kullanıcıları bir kaç sorunu düzeltmek için bu yamayı indirebilirler. 0.47'den sonraki versiyonlarda bu durum göz önüne alınmamalıdır.

Yamalanmış TyrQuake tek kullanıcılı ikilik paketi burada mevcuttur.

http://disenchant.net/engine.html

Software Quake

Software Quake hakkında daha ayrıntılı bilgi için, bu belgenin eski sürümünü inceleyin.

Orijinal WinQuake kaynağı aynı zamanda oyunun piksellenmiş iki sürümüyle birlikte gelir:

  • X Quake (quake.x11)
  • Svga Quake (squake)

Ancak artık bu sürümleri derleme yoluna gidilmez. Bu sürümleri derlemeye kalkmak, Makefile.linux'u Makefile'a kopyalamayı, sonrasında bu dosyayı fazladan hedeflerden temizlemek için düzenlemeyi ve /usr/X11/lib/usr/X11R6/lib ile değiştirmeyi ve make build_release yazmayı gerektirir.

Ancak artık daha kolay yollar var. TyrQuake ve QuakeForge yazılım istemcilerine sahiptirler ve SDL'nin yazarı Sam Lantinga tarafından yazılmış eski ancak hemen hemen tüm modern platformlarda da çalışabilecek bir SDL Quake mevcuttur.

Diğerleri

NPRQuake

Başka bir Quake motoru da Linux'a uyarlanmış ancak bildiğim kadarıyla yıllardır el sürülmemiş NPRQuake motorudur. Özellikle uçarken (!) farklı çeviriciler yükleyebilme kabiliyetine sahip. Linux uyarlaması aynı zamanda ainpr adında bende gayet güzel çalışan bir çizgi film çeviricisine sahip.

SDL sürümünün fare ve video kodları yeniden yazıldı ve bazı sistemlerde sorun çıkarabilir. Ancak ses arayüzleri SDL'ye uyarlanmadığı için, gerçek bir taşınabilir oyun motoru sayılmaz.

Tenebrae

Doom III'de kullanılan tekniğe benzer şekilde gelişmiş şimşek efektlerine sahiptir. Çalışmak için çok hızlı bilgisayar gerektirir ve her donanımla uyumlu olmayabilir.

http://tenebrae.sourceforge.net/

Twilight Projesi

Daha çok minimalist NQ ve QW motorlarını müthiş bir çevirme hızına ulaştırmaya odaklanmış bir projedir, ancak şu anda bir miktar kararsız yapıdadır.