addch() sınıfı işlevler

Bu işlevler imlecin bulunduğu konuma tek bir karakter yazar ve imleç konumunu ilerletir. Görüntülenecek karakteri işleve verebilirsiniz, fakat genelde bir karakteri belli bir görüntüleme özelliği ile ekrana yazarlar. Görüntüleme özellikleri, belgenin Öznitelikler bölümünde ayrıntılı olarak anlatılmıştır. Eğer bir karakter bir öznitelik (kalın, ters video v.b.) ile beraber kullanılırsa, curses karakteri belirtilen öznitelik ile basar.

Bir karakteri belli özniteliklerle bağdaştırmak isterseniz iki seçeneğiniz bulunmaktadır:

  • İstenen öznitelik makrosunu tek bir karakter ile VEYA'lamaktır. Bu öznitelikler ncurses.h başlık dosyası içerisinde bulunabilir. Örneğin bir krk karakterini (char türünde) koyu ve altı çizili olarak yazmak istiyorsanız,addch()'ı şu şekilde çağırmalısınız:

      addch (krk | A_BOLD | A_UNDERLINE);
    

  • İkinci yöntemse attrset(), attron(), attroff() gibi işlevler kullanmaktır Bu işlevler Öznitelikler bölümünde anlatılmıştır. Özetle, o anki pencerenin özniteliklerini değiştirirler. Bir kere ayarlandılar mı, etkisiz kılınana kadar pencereye yazılan karakter bu özniteliklerle ekrana yazılır.

Ek olarak curses, karakter tabanlı grafikler için bazı özel karakterler sunmaktadır. Tablolar, yatay veya dikey çizgiler, v.b. çizebilirsiniz. Tüm kullanılabilir karakterleri ncurses.h başlık dosyasında bulabilirsiniz. Bu dosya içerisindeki ACS_ ile başlayan makrolara bakınız.